Mexina, polìtica, literadura e àteru… in lìngua sarda

Preventzioni

Bollu inghitzai su diònicu cun sa chi pensu siat sa primu mission mia, comenti nant is ingresus. Ligei-sì (e circai de sighiri!) is

Arrègulas de fundòriu po sa preventzioni de s’arteriosclerosi

  1. Apoderai su prus chi fait su pesu ideali: su IMC (Inditu de sa Massa de su Corpus = Pesu in chilus / cuadrau de s’Artària in mèturus) depit essi prus bàsciu de 25.
  2. Slangiri abellu abellu, chi abisòngiat: no prus de 3 chilus a su mesi.
  3. Fai unu tanti de movimentu bastanti, a tenori de donniunu.
  4. Smenguai is cundimentus grassus a 4-5 cucerinus de ollu de olia a sa dii.
  5. Smenguai is mandiaris grassus (insacaus, casu, bànnias cun petza o lardu, etc.).
  6. Smenguai su tanti de sali aciuntu papendi o ghetau coendi su mandiari.
  7. Amodai s’imperu de dadus po brodu, majonesa e àteras bànnias giai prontas, chi portant sali meda.
  8. Papai su prus chi fait manestus amesturaus cun dònnia arratza de lori.
  9. Sceberai su lati sbutirau in parti, e is prus casus ligerus, cun pagu grassus e meda càlciu.
  10. Cambiai su prus chi fait sa petza cun pisci (assumancu duas bortas a sa cida).
  11. Lassai a una parti su fumu de sigareta e is bufòngius arculosus meda, smenguai su binu o sa birra a no prus de una tassa a prandi e una a cenai.
  12. Cresci su papai de birdura e de fruta, arricas de vitaminas e de sustàntzias contra-ossidadoras.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: